Sunday, November 30, 2008

InsyaAllah...


2 hari sebelum besday hari itu, aku dpat sms dari Intan yg dok kat gopeng.."kak cik, maafkan intan kalau ada salah silap sepanjang perkenalan kita selama ini. Minta dihalalkan makan minum intan & kut ada apa kesalahan lain lagi yang intan tak perasan. InsyaAllah intan akan berangkat ke tanah suci Mekah pada 10hb nov nanti bersama suami". Terkejut jugak sebab dia tak pernah cerita pun walau kami dah berbelas tahun tak berjumpa tapi sms selalulah. Aku pun balas..insyaAllah semoga semua selamat pergi & kembali. Dan sempat seloroh..11hb tu jange lupa. Balasannya lagi..InsyaAllah kami akan doa kan kak cik akan pergi jugak satu hari nanti.
Aku forward kan sms tu ke sorang lagi classmate dulu..zahir kat kuantan. Benornya saja nak info dia je. Tak sangka dia reply.."InsyaAllah kak cik saya pun akan ke sana jugak bersama isteri pada 27hb nov nanti. kak cik doa kan kami selamat pergi ye dan maafkan segala kesalahan saya".
Sebak pulak bila aku baca 2 sms tuh. Bilalah giliran kami ye.
2 sahabat lama dan sebaya pulak tu yang lebih dulu dapat pergi menunaikan haji.

InsyaALLAH...

0 komen sahabat:

 

cikcah.... Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template