Friday, November 21, 2008

dah sampai pun...


haa..ni le anak dara yang sempat diambik gambor.
Baru ni dah jual separuh so yang tinggal ni utk dibuat baka & akan dijual jugak nanti. Ada lagi tu..yang lain lepak kat tempat lain









sabtu baru ni anak ayam ku yang di oder dah sampai pun. Baru 50 ekor, kekandaku punya sampai 3 hari sebelum tu 75 ekor je.
Anak-anak ayam yang ada ni kena asingkan dulu & dok dalam reban yang kecik je. Minta-minta tak banjir le kalau tak haru gak jadinya nanti...insyaAllah teringin nak tambah reban lagi & kena standby pitih le gayanya.






6 komen sahabat:

cikliah on November 21, 2008 at 9:50 AM said...

Wahhhh !!!
Tahniah ! CikCah dah mula jadi usahawan tani. Buat kat mana nie ?
Bila bleh melawat ladang ?
Ladang Hayam.... :D

Cik Cah on November 23, 2008 at 2:05 PM said...

cikliah - buat kat pekan. ada tanah kosong sebelah umah mak tapi buat kecik je dulu. ada rejeki blh le tambah mana yg patut. yg dok tgkkan sekrg kekanda ku. dah ok sikit nak try burung puyuh plak sbb anak puyuh murah dari ayam (rm1 je sekor) lagi pun telur puyuh mahal jugak kalau dijual yek. InsyaAllah

Anonymous said...

alhamdulillah. mudah2an usaha kawan akan membuahkan hasil berlipat ganda.
pas nih kami order hayam dgn cik cah jer laa ek..
p.s. kat chowkit nih pun banyak gak "hayam"

~cik ketumbar~

Anonymous said...

sedar kat kg pun ada buat mcm ni....tapi coz rege makanan ayam makin mahal....terus jual semua ayamnya.....kini tinggal kandang yg besar aje.....

samrin on November 27, 2008 at 11:14 AM said...

boleh beli ke kot nak rasa ayam kampung ni? brapa sekilo?

Cik Cah on November 27, 2008 at 11:13 PM said...

sam..jauh bangat tu. rege sekilo +-rm9 la (rege kawan2). kalau yg dah bersih cabut bulu rm12 jer. sekor dah blh dpt 2kg lebih kut..tgk saiz la. kawe pung dok rasa lagi ayam nih, raya haji nanti blh rembat sekor 2

 

cikcah.... Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template