Friday, November 14, 2008

happy besday utk diri sendiri


selamat hari ulang tahun kelahiran utk diri aku...pada 11.11. dah 38thn rupanya.
balik umah anak2 bagi hadiah. terharu aku sbb anak2 sanggup guna duit belanja sek yang abahnya bagi untuk beli mouse pad & pembalut. si kakak siap ckp, makcik yg jual tu bagi diskaun ke dia. aku tak pernah ajar dia org bagi hadiah pun. sempat le aku buat kek untuk anak-anak mlm tu tapi bentat lagiiii. nak kata silap resepi tak kut, cousin yang bagi resepi kek choc moist ni memang terer bab buat kek. tapi cheese kek aku buat elok le plak (tak byk kerenah kut cheese kek ni).


cik abe pung sibuk tunggu kul 1200 mlm nak wish besday...takde hadiah takpe yang pasti sentiasa ambil berat hal kami semua. harta & anak2 yang ada sekrang ni pun dah cukup.
haiii...byknya tanggungjwb & masalah bila dah tua2 ni.
impian aku 1 je..nak pi menunaikan haji ke mekah ngan suami & ada rezeki bwk anak2 sekali. Nak pi berjalan ke tempat lain mcm ke london, paris, indon ke..rasa tak payah la.
Banyak lagi tanggungjwb aku sebagai isteri/ibu/anak yang belum dapat aku tunaikan. Kadang kena muhasabah diri sendiri selama hidup ni apa yang dah aku buat untuk balas jasa emak/ayah/suami/anak2/jiran. Pengorbanan dari segi apa yang patut aku buat lagi ye...emmm dah nak akhir zaman ni, insyaAllah sempat lagi .
Harapan aku biarlah anak2 yang ada ni jadi orang yang berjaya dlm hidup dan taat dgn ajaran agama islam.
11.11 tu...pagi2 buta jiran jauh..si laila dah sms wish besday, tq..kekanda ku sorang silap ari bln plak buleh ke 10hb..awai sgt.
syukur padaNYA kerana diberikan waktu utk aku melyari hidup ni dan "Ya Allah, semoga aku diberikan sifat qanaah dan sabar dgn dugaan hidup"

4 komen sahabat:

Anonymous said...

owhhh, hepi besday kak cik! 38 tu kira muda belia lagi tueee....hehe

moh le kita blajor wat kek kat kedai kek yg nak bukak tu. chek pun wat kek ke kek cawan ke kek gelas ke slalu bentat gak...maleh dah nak wat lagi

KC

Lan Rambai on November 14, 2008 at 2:54 PM said...

selamat jadi org tua cik cah hahaha

cikliah on November 14, 2008 at 2:56 PM said...

Happy Belated Besday CikCah !
Semoga beroleh rahmat Ilahi....

the principal on November 14, 2008 at 9:47 PM said...

Happy belated b'day. Baru perasan ada blogger baru kat SU..

Moga pjg umur, murah rezeki...

 

cikcah.... Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template