Sunday, December 14, 2008

Musykilnya...apa dah jadi


dahan pokok mangga yang saya tut belum nampak nak keluarkan akar. Rasanya dah 3,4 bulan. salah teknik ke apa tak tau lah. Sabut pun masih ok lagi. Sabut tu import dari pekan lagi. Cakap ke mak kalau jadi nanti bawa balik sebatang...tapiii tak menjadi jugak.
jangan gelak tengok yang ni...macam pak pandir moden punya kerja je.



6 komen sahabat:

apai said...

mmg la x jadik......sepatutnya dibalut dengan plastik selepas kulit dahan mangga tu di kupas dan di letakkan sedikit tanah dan sabut.....heeee......heee.....

bunga said...

a'aah la... org letak tanah sket... kepal2 sekeliling dahan yg dah dibuang kulit... pastu balut dgn plastik... apraaaaa..

ms kecik2 dulu kite "tut" mcm2 pokok tau.. ahaksss !

hehehehe :D

apai said...

so....apa lagi kakcik....perbetulkan laa.....

Cik Cah on December 19, 2008 at 8:59 AM said...

wei, memang dah letak tanah le & siap sapu penggalak akar lagi. cuma tak buat..bungkus ngan plastik jer. patut le nmpak ada benda tak kena jer..
nanti kawe buat semula

apai said...

bila akar dah keluar nanti, bolehkah saya dapat anak tut pokok mangga ni????

mamomus on December 19, 2008 at 11:25 PM said...

laaa.. tut pokok ke? ingat sarang kerengge tadi..eheheh

 

cikcah.... Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template