Tuesday, December 9, 2008

Di pagi hari raya aidil adha



Salam lebaran aidil adha unutk semua. Alhamdulillah kami menghala ke Pekan tahun ni. Kat rumah mak tahun ni takde sesiapa pun nak buat korban, maybe next yr ada lah kut (ikut perancangan le, jadi ke tak wallahualam). Tahun lepas kami beraya di sungai buloh je sbb kat pekan banjir teruk jugak dan mak pun berpindah. Nak balik kelate rasanya 2 kali 5 je.
Tahun ni pulak kebetulan hari raya aidil adha dalam musim tengkujuh lagi...


awal pagi raya macam ni le keadaan cuaca hujan renyai & kadang lebat. Kami sampai kat pekan malam ahad pun dah hujan lebat. Rasanya hari ahad sebelah petang je hujan berenti sekejap. Dan sepanjang hari beginilah keadaannya.
Entah camne tengahari tu bekalan elektrik pulak terputus lebih kurang 3 jam. Apa lagi le, saya & anak2 sedara yg dah kenyang ulang 2,3x makan juadah raya pun...tidooo. Dah tak tau nak buat apa. Sedara mara pun takde sorang pun datang & nak pi rumah dia orang dlm keadaan tak mengizinkan dgn air dah banyak kat depan rumah (limpahan air hujan & bukan air sg pahang lagi) & hujan lebat..baik tido besar2kan badan je...hehe camni lah.

2 komen sahabat:

mamomus on December 9, 2008 at 10:46 PM said...

Cobaannnn...."Erni angkat kain..hujannn..jemuran dah turunnnn..jangan tido2 jeee..hehhehe".

Selamat hari raya...

cikliah on December 10, 2008 at 9:07 PM said...

hehehe...
cam sama jek xtvt raya kita pada kali ini.. xtvt membina badan... hehehe

 

cikcah.... Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template