Tuesday, December 9, 2008

The Monsoon Cup


Tak sempat nak pergi terengganu tengok monsoon cup..
....emmm kita pakat tengok kat sini je lah ye. 2 bot je yang sempat daftar. Yang lain dlm proses nak `kasi cantik' (anakku cakap lah)



Yang ni mendahului...hala ke longkang

Yang 1 ni pulak dah sangkut kat ranting kayu.

Kenangan masa kecik2 dulu camni lah bila tiba musim hujan. Anak orang kampung, nak main game komputer masa tu mana le ada lagi. Kut ada Mp3 ke apa lagi memang tak mampu belilah.
Kadang sempat buat bot yg besar sikit. Kalau boleh diputarkan kembali emmm....seronok ye & masa tu campur tak tahu betapa banyaknya pacat & cacing yang panjang akan keluar.
Tapi takde le pulak demam bila main hujan, tak macam anak2 sekarang ye bila kena hujan sikit dah demam.

3 komen sahabat:

mamomus on December 9, 2008 at 10:58 PM said...

Terkenang zaman dulu...main kuda longkang..(pakai batang ais krim hanyutkan ke longkang) heheheeh...

fuhh..best main hujan nihhh...hisss

cikliah on December 10, 2008 at 9:43 AM said...

Che dulu buat kapai aci pakai keladi air. Dia macam pkk keladi bunting tapi tak berapa bunting tu panjang jek batang dia. Susun2 batang2 dia tu buat kapai... wallah... best nyer jaman dulu2 nyer mainan... la nie asyik ketik2 jek kan.. aper ada hal... huhuhu..main masak2 pon aci angkat sudip dengan mouse.. sungguh tak mencabar... hahaha

Cik Cah on December 10, 2008 at 11:44 PM said...

kalau dulu main masak2 abis sume daun kena rembat, tak kiralah daun miang sikit pun belasah jer...isshh..dah lama benor tak jumpa kwn2 sepermainan dolu2

 

cikcah.... Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template