Monday, September 15, 2008

kucing oh kucing...


last wk ada sekor kucing yg trgeliat tangan singgah kat umah. tak tau dari mana datang & sapa yg buang. kucing tu kaler putih coreng ekor panjang. mula2 tu anak2 aku excited benor le bila aku ckp blh jaga. sehari 2 ok le tgk tak melabur lagi (rupanya dah buat keje kat umah jiran seblah). sian + bersalah plak ngan jiran aku tuh. bab bagi makan tak kisah sgt, on time je..lepas sahur & sebelum pi koje aku dah bagi mkn, standby utk tghari lagi & air secukupnya. sejak 2,3 hari ni yg tak bestnya..melabur betul depan pintu depan umah aku. abis le alas kaki tu kena najis. haiii...niat dihati memang nak tolong & kesian terhincut bila dia berjln tapi bab melabur ni yg tak tahannya. awal pagi esok program kita org...buang kucing tuh. melabur dpn pintu dah 3x. jiran seblah pun dah merungut ada selonggok kat umah dia. agaknya betul le org tua ckp, kucing ekor pjg ni kuat melabur merata2. tak tau nak guna petua apa lagi + aku ni maleh benor nak membuang. kalau kat kg blh melabur kat atas tanah ye. camne le org yg suka bela byk2 tu. mmg kucing kdg bawa rezeki tapi kalu lagu nih asyik membebel rezeki pun takde gayanye.
isshhhh...nak pahala tapi bila dah mcm ni semcm le plak.

***hai kucing..ampunilah dosaku sbb terpaksa buang ko jauh. sian plak ye

0 komen sahabat:

 

cikcah.... Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template